Alaptételek

Az első tudományos igényű előadás a kibernológiáról 2013. november 16-án került bemutatásra a Magyar Írástanulmányi Társaság Grafológiai Konferenciáján.

A kibernológiai elemzés során a vizsgálat tárgyát képezhetik:

Internetes publikációk, honlapok.
Plakátok, nyomtatványok.
Ipari, művészi alkotások.
A legújabb felfedezésünk: rendezvények.

Az alábbi jellemzők elemzése különösen fontos:
a tartalom, a forma, a design, a stílus, a kapcsolatok, a fókuszpontok, színdinamika, kontrasztosság, érthetőség, redundancia, koherencia, a szükséges alapinformációk.

A kibernológia alaptételei:

1. A forrás karaktere, kapcsolatisága, viszonyulásai, viselkedése,  mentalitása, sikeressége nagy mértékben leképződik az internetes publikációiban, illetve más alkotásaiban.

2. Amennyiben a forrás változtat az alkotáson, honlapján, a változás visszahat a forrásra, eredményeire is.

3. Nincsen sem tökéletesen jó, sem teljesen rossz alkotás.

4. Az alkotás prejudikálása implikálja és indukálja is a forrás kapcsolatait, eredményességét az alkotás apropóján. 

A kibernológia 5. tételét 2017. december 3-_án, a Kibernológusok Tanácskozásán hozzuk nyilvánosságra.